Aquest dijous 27 de juliol, sense rebre cap comunicació prèvia directa, Som Gramenet ens hem assabentat per les xarxes socials d’un comunicat del cercle de Podem/Podemos Gramenet on s’anuncia la seva decisió de desvincular-se definitivament de SOM Gramenet. Des de Som Gramenet fem arribar al cercle, i fem públiques, algunes consideracions:

El que defineix SOM Gramenet és el següent:

Som un moviment ciutadà obert. Els membres de Som Gramenet som ciutadans i ciutadanes que hi estem a títol individual. Aquest es va iniciar amb l’impuls de Gent de Gramenet, Podem/Podemos Gramenet i altres veïns i veïnes de la ciutat, però amb la idea clara, des del començament, de què les organitzacions impulsores s’havien de difuminar i esdevenir Som Gramenet amb entitat pròpia, cosa que es materialitza des del primer moment amb unes primàries on totes les candidates concorren a títol personal, sense representar a organitzacions, i en les que hi participen gairebé 400 persones.

Som un moviment assembleari. Totes les decisions es prenen de forma col·lectiva.

Som un moviment municipalista. No tenim estaments superiors que ens puguin marcar el que hem de fer, no depenem de ningú. Tot es decideix a les nostres assemblees.

Estem dotats d’uns Estatuts, Codi ètic i òrgans de funcionament, com ara la Comissió de Garanties, que respectem escrupolosament. Quan hi ha hagut algun conflicte s’han posat en marxa tots els mecanismes dels que disposem per resoldre’l, activant mecanismes de mediació i, finalment, s’ha pres una decisió col·lectiva en assemblea. És obvi dir que un moviment assembleari ha d’acceptar totes les decisions de la seva assemblea.

Malgrat ésser un moviment municipalista, centrat en la política de la nostra ciutat, no vivim d’esquenes al món que ens envolta i dels canvis que es produeixen al nostre entorn, als quals considerem que s’ha de reaccionar, analitzant i adaptant-te a les noves circumstàncies. És per això que recentment hem decidit en assemblea, després de debatre-ho entre totes les persones que han volgut participar-hi, declarar-nos a favor del referèndum de l’1 d’octubre i demanar el vot pel Sí. A favor del referèndum perquè som demòcrates i, per tant, considerem que les diferències polítiques se solucionen votant, i a favor del sí, perquè, sense declarar-nos independentistes, en aquesta conjuntura, considerem la independència la millor opció, primer per millorar les condicions de vida dels ciutadans d’aquest país, però també les dels ciutadans dels altres pobles de l’Estat espanyol.

Som Gramenet estem oberts a tothom. Volem gent que hi vulgui ser i que cregui en aquesta forma de funcionar que hem descrit. Entenem que els qui funcionen de forma diferent, també legítima, no se sentin còmodes a Som Gramenet i els resulti complicat mantenir-s’hi, malgrat que ens sembla un acte de deslleialtat començar a organitzar un projecte alternatiu municipal, en possible competència amb Som Gramenet, mentre encara s’ostentaven càrrecs en la nostra organització, de la qual, a més, no s’ha participat dels òrgans de participació i decisió en molts mesos.

Santa Coloma de Gramenet, a 28 de juliol de 2017

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

2 comentaris a “[Comunicat] Comunicat de SOM Gramenet sobre l’anunci de desvinculació de Podem/Podemos Gramenet