Què fem als plens al carrer?
SOM Gramenet ha de posicionar-se ens els diferents punts que es tracten al Ple Municipal. Per això, abans del Ple municipal fem una trobada oberta a la gent per decidir el posicionament i sentit del vot de les qüestions que s’hi tracten.
També, els #PlensAlCarrer és un espai que adrecem a que la gent opini, faci preguntes i debatem sobre qüestions dels barris i de la ciutat.
CONVOCATÒRIA:
Dimecres 21 de setembre a les 19h. Plaça Pau Casals.
1. Aprovació, si escau, l’acta número 7/2016, corresponent a la sessió ordinària del dia 19 de juliol de 2016. |
SECRETARIA GENERAL
2. Ratificar i/o donar compte de diversos decrets. 2.1 – Tinència d’alcaldia de Serveis Interns, Promoció Econòmica, Comerç, Ocupació i Promoció de Ciutat [Servei de Recursos Humans] – Ratificar els apartats primer i segon del decret número 6676/2016, de 25 de juliol, relatiu a aprovar modificacions de la plantilla i de la relació de llocs de treball. ► REGIDOR: JESÚS POSICIONAMENT: RESUM: 2.2 – Tinència d’alcaldia de Serveis Interns, Promoció Econòmica, Comerç, Ocupació i Promoció de Ciutat [Servei de Recursos Humans] – Ratificar de l’apartat primer al vuitè del decret número 6697/2016, de 25 de juliol, relatiu a modificació de les denominacions d’unes unitats organitzatives i de la relació de llocs treball. ► REGIDOR: JESÚS POSICIONAMENT: RESUM: Des de la direcció del servei demanen traslladar dos llocs de treball d’administratiu, un lloc d’auxiliar informador i un lloc de coordinador de Serveis Socials d’atenció dominiciliària cap a Departament d’Atenció a la Dependència. (treballen en projectes d’aquest Departament). També demanen traslladar tècnic punt de voluntariat des d’Acció comunitària. A més traslladar dos treballadors a Departament de Gestió de Prestacions. Va lligat a reorganització de les oficines d’atenció a la infància i a les famílies (EBAS). És una redistribució d’efectius. En alguns casos les redistribucions d’efectius proposades suposen un canvi d’adscripció de departament. |
ALCALDIA [Secretaria General]
3. Proposta d’aprovació inicial de l’adhesió de l’ajuntament de Badalona al Consorci del Besòs, la modificació dels estatuts i l’ampliació de l’àmbit territorial d’actuació del Consorci. REGIDOR: POSICIONAMENT: RESUM: Hi haurà període de 30 dies en exposició pública. |
ALCALDIA [Intervenció]
4. Proposta d’aprovació del Compte General de l’exercici 2015. REGIDOR: AITOR RESUM:
Els comptes anuals de l’Ajuntament i els dos organismes autònoms estan formats per: – El balanç de situació – El compte del resultat econòmic-patrimonial – L’estat de canvis en el patrimoni net – L’estat de fluxes d’efectiu – L’estat de liquidació del pressupost. – La memòria, indicadors i costos dels serveis I, els comptes anuals de les empreses municipals estan formats per: – El Balanç de situació. – El compte de pèrdues i guanys. – Estat de canvis en el patrimoni net. – Estat de fluxos d’efectiu. – La memòria |
ALCALDIA [Intervenció]
5. Donar compte de l’execució pressupostària del segon trimestre de 2016. REGIDOR: AITOR POSICIONAMENT: NO ES VOTA RESUM: Al Ple es dona compte, no es vota, les dades de l’execució del pressupost del segon trimestre de 2016 de l’Ajuntament i Patronat de la Música, així com de Gramepark i Grameimpuls. |
TINÈNCIA D’ALCALDIA DE SERVEIS INTERNS, PROMOCIÓ ECONÒMICA, COMERÇ, OCUPACIÓ I PROMOCIÓ DE LA CIUTAT
6. Proposta d’aprovació de modificacions de crèdit del pressupost 2016. REGIDOR: AITOR RESUM:
També s’empra el superàvit (romanent), que ha d’anar destinat a pagar en primer terme deute. Abonar la quantia de 170.000 euros en raó de demanda per part de Comercial Distribuidora del Calzado, S.A. S’aproven les sol·licituds de la Directora de l’Àrea d’Urbanisme, Habitatge, Medi Ambient i Ecologia Urbana, Espai Públic, Via Pública, Civisme i Seguretat Ciutadana de:
|
TINÈNCIA D’ALCALDIA DE SERVEIS INTERNS, PROMOCIÓ ECONÒMICA, COMERÇ, OCUPACIÓ I PROMOCIÓ DE LA CIUTAT [Servei de Compres i Gestió Patrimonial]
7. Proposta d’aprovació de la rectificació de l’inventari de béns i drets formada per l’Ajuntament, els seus Organismes Autònoms i els inventaris individuals de les empreses municipals: Gramepark, SA i Grameimpuls, SA. REGIDOR: AITOR RESUM: Proposen aprovar la rectificació de l’inventari de béns i drets d’aquesta Corporació municipal, formada per l’Ajuntament i els seus Organismes Autònoms, tancat a 31 de desembre de 2015. Així mateix, s’acompanyen a l’expedient els inventaris individuals de les empreses municipals: Gramepark, SA i Grameimpuls, SA. |
TINÈNCIA D’ALCALDIA D’URBANISME, HABITATGE, MEDI AMBIENT I ECOLOGIA URBANA, ESPAI PÚBLIC, VIA PÚBLICA, CIVISME I SEGURETAT CIUTADANA
8. Proposta d’aprovació provisional del text refós de la Modificació puntual del PGM per a la millora de la xarxa d’espais lliures de la ciutat. REGIDOR: PATRICIA POSICIONAMENT: RESUM: La Comissió Territorial d’Urbanisme de l’àmbit metropolità de Barcelona, el 22 d’octubre de 2015 va acordar suspendre la tramitació prevista a l’article 98 del TRLU sobre la modificació puntual del Pla general metropolità per a la millora de la xarxa d’espais lliures de la ciutat, fins que mitjançant un text refós que es presentarà per duplicat, verificat per l’òrgan que ha atorgat l’aprovació provisional de l’expedient i diligenciat, s’incorporin les prescripcions recollides a l’acord de la Comissió Territorial d’Urbanisme. El Ple de 31 de maig de 2016 va aprovar inicialment el Text Refós de la modificació puntual de PGM per a la millora de la xarxa d’espais lliures de la ciutat.
L’informe de data 15 de setembre de 2016, emès pel Cap del Servei del Gabinet d’Acció Territorial, que proposa alguns ajustos al text refós de l’aprovació inicial, resultat de les al·legacions, informes i revisió municipal i en el qual s’estimen parcialment les al·legacions presentades, i que es transcriu a continuació: S’exposa:
És per aquest motiu que l’al·legació proposa: 1. La retirada i anul·lació de les modificacions introduïdes pel text refós en aquest àmbit i que es retorni a la proposta aprovada provisionalment 2. Que s’aprovi un pla d’etapes més llarg, de vint anys en comptes dels 10 que preveu el pla d’etapes per a permetre una millor predisposició dels propietaris afectats. Valoració de l’al·legació Respecte al bon estat de la majoria de les edificacions, si bé això es cert, també ho és que el potencial d’edificabilitat de l’àmbit farà que a més curt o llar termini es produeixi la seva substitució. D’acord amb aquesta possibilitat, l’informe de la Comissió Territorial d’Urbanisme diu: “Tot i això, l’àmbit es troba en un punt important del municipi, proper al metro i amb façana a la futura ampliació del parc de can Zam. En aquest sentit, la solució adoptada per la proposta no permet una ordenació conjunta de l’àmbit que permeti una operació amb prou entitat per donar façana a aquest parc i crear un eix important” En conseqüència, d’acord amb l’informe de la CTU, es planteja que el front de l’avinguda Francesc Macià entre els números 152 i 172, conformi un sol polígon d’actuació. Pel que fa a la necessitat de la zona verda, cal dir que la que es planteja té una dimensió de plaça de barri i que per aquest motiu no entra en contradicció amb l’existència d’espais verds de la grandària d’un parc i d’abast metropolità. Respecte a la contradicció respecte a la modalitat del polígon de reparcel·lació, es concreta que serà en la modalitat de compensació bàsica. La definició dels terrenys on s’ha de fer la cessió, ve determinada per la situació actual dels terrenys de propietat pública. Es considera que els ritmes de desenvolupament de l’actuació els marcarà la majoria dels propietaris tal i com preveu la llei. Quan a les conseqüències econòmiques que provoca el planejament aprovat, considerem que són beneficioses per als propietaris i també per al interès públic. Per últim, respecte al pla d’etapes, d’acord amb la legislació vigent i a les indicacions de la CTU, es fixen dues etapes de quatre anys cadascuna. Per tot l’anterior, i tal vegada aclarida la modalitat de gestió, es desestima l’al·legació.
És per aquest motiu que l’al·legació proposa: 1.- Que es reconsideri la proposta del text refós de mantenir afectades les edificacions de les fitxes 3.03 i 3.04 del document aprovat provisionalment. 2.- Que l’ajuntament defensi davant la Comissió d’Urbanisme de l’Àmbit Metropolità aquesta proposta. Valoració de l’al·legació En referencia als àmbits 3.03 i 3.04, cal esmentar el que diu l’acord de la CTU, i més concretament en l’últim paràgraf de la pàgina 13: “De la visita realitzada es detecta que les edificacions existents en l’àmbit són molt precàries i, en general, es troben en un estat de conservació molt deficient. No es considera adient doncs, la proposta aportada en el sentit de permetre la permanència en el territori d’un teixit molt degradat. Caldria doncs mantenir l’àmbit com a espais lliures, d’una banda, per tal com configuren urbanísticament un passeig a l’entorn de les escales amb continuïtat i, d’altra banda, perquè d’acord amb el previst a l’article 114.4 apartat d) del text refós de la Llei d’urbanisme, en aquest cas no s’aplicaria la possibilitat de l’expropiació per ministeri de la llei” L’acord de la CTU es molt clar al respecte i en conseqüència, es desestima l’al·legació. Al·legació 5: S’exposa:
Valoració de l’al·legació Considerem que la Pinta Verda si que és un pla que estructura el sistema d’espais lliures de la ciutat i es per aquest motiu que pot establir-se la diferencia entre espais lliures vertebradors dels recorreguts i d’altres que no tenen la mateixa importància. El document que es presenta a l’aprovació provisional compleix amb les recomanacions i prescripcions fixades a l’acta de la sessió del 22 d’octubre de 2015 de la CTU i aporta un anàlisi dels espais lliures de la ciutat que justifica les modificacions efectuades. Respecte del termini de deu anys, es modifica i es plantegen dues etapes de quatre anys. Pel que fa als terminis per urbanitzar Can Zam i el passeig de la Salzereda, entenem que s’hauran d’ajustar a les possibilitats econòmiques de l’ajuntament en cada moment. F 1.03. Considerem que era una actuació no prioritària i que mantenir l’afectació no suposa cap millora immediata. Cal remarcar que la desafectació no suposa cap increment d’edificabilitat, donat que es qualifica com a “no edificable”. F 3.05. La situació d’un petit bloc d’habitatges amb façana al carrer Jaume Balmes, en cap cas suposa tallar la via de connexió entre Can Zam i Font de l’Alzina, reforçada actualment per l’existència de les escales mecàniques. D’altra banda, si bé es cert que al ser un sòl privat l’existència del polígon permet no haver de fer front a l’expropiació, també es ben cert que l’objectiu de l’edifici abans esmentat és intentar donar un mínim de continuïtat al carrer Jaume Balmes que permeti una connexió entre l’estació de Can Zam i el barri de les Oliveres, actuació que històricament ha vingut reclamant l’associació de veïns. F 3.14 En aquest cas, la proposat d’edificació es totalment curosa amb la realitat topogràfica de l’àmbit. Si analitzem les seccions, veurem que en front del carrer Rabelais, el futur bloc tindria una alçada de PB + 3 que s’igualaria amb la cornisa existent dels blocs de la Guinardera. L’edificació es va esglaonant fins arribar a la planta baixa del front al carrer Eiximenis. En qualsevol cas es tracta d’una proposta d’ordenació que s’haurà de validar en la tramitació d’un futur Pla de Millora Urbana. Que l’actuació tingui un objectiu econòmic no crec que hagi de tenir una consideració negativa, ja que finalment si evitem una possible expropiació que considerem innecessària, guanyem en recursos per destinar-los a altres objectius més prioritaris. F 4.01. Estem totalment d’acord en que el carrer Sant Carles es un carrer estructurant de la ciutat i considerem que el teló de fons que constitueixen les cases del front de Sant Jeroni ajuden a mantenir l’escala de poble i ajuden a articular les dues places, la plaça Manent situada al front i el pati del Mas Fonollar en un dels laterals. Creiem que l’ampliació del carrer Doctor Ferran entre el carrer Sant Jeroni i el carrer Safareig es suficient per millorar la connectivitat de l’àmbit. F 4.02 La transformació d’una part de zona verda a equipament escolar es una demanda ciutadana que recull una realitat existent com es l’escola Santa Coloma. D’altra banda, considerem excessiu que després de 40 anys d’afectació no s’intenti buscar una sortida que permeti a la ciutat tenir una nova zona verda. F 4.03. En aquest cas concret, a banda del alt cost econòmic per l’obtenció del sòl per expropiació, ens trobem amb una gran quantitat d’habitatges afectats que caldria ressituar en un altre indret. Com en el cas anterior, desprès de 40 anys d’afectació cal buscar una alternativa. F 6.02. Entenen que el barri del Fondo es una zona força densa, però considerem que cal apostar per actuacions d’espai lliure que estructurin el barri, com per exemple la nova plaça Alfonso Carlos Comin, que es configurarà a l’entorn de la connexió Valentí Escalas – Liszt i no amb interiors d’illa petits que malmeten equipaments existents que actualment funcionen. F 3.15. Respecte a les dues referències que plantegen la disminució de la qualificació d’equipament a l’entorn del parc de can Zam, creiem que seria més oportuna la seva redefinició quan es tingui clar quin tipus d’equipament es vol situar en cada cas. L’actuació de l’Ajuntament en matèria d’habitatge ha estat establerta en el Programa d’Actuació en matèria d’habitatge amb protecció pública i aparcaments, aprovat per la Junta de Govern Local, en la sessió del dia 6 de març de 2007 i en la Memòria Social d’Habitatge, aprovada pel Ple municipal en la sessió del dia 19 de març de 2009. Gran part d’aquests habitatges protegits previstos tenien caràcter finalista, per a reallotjar a famílies afectades per actuacions urbanístiques. La Modificació puntual de PGM per a la Millora de la Xarxa d’Espais Lliures de la Ciutat, desafecta gran part d’aquests habitatges, eliminant-ne la qualificació de sistema quan aquesta no es considera estratègica per no formar part de la xarxa estructurant, o incloent-los en polígons d’actuació privats, per tal de renovar les edificacions tot mantenint, en part, la generació d’espai lliure de cessió. És això el que reflecteix la memòria social del document, com la pèrdua de sòl destinat a habitatge protegit és menor que el nombre d’habitatges que es desafecten en el conjunt de la ciutat i, per tant, obtenim un balanç positiu d’habitatge protegit no finalista. Per tot l’anterior, s’estima parcialment l’al·legació, en el sentit de modificar la fitxa 3.14, deixant per a la redacció d’un pla de millora urbana posterior la definició de la volumetria i redefinint el pla d’etapes en dos quadriennis. Revisió per part del Gabinet d’Acció Territorial De les converses mantingudes amb els tècnics de la comissió Territorial d’Urbanisme de l’àmbit metropolità, se’n desprèn la necessitat de procedir a alguns aclariments per tal de clarificar el concepte de quan les cessions es poden fer en econòmic i quan en sòl, eliminar les fitxes de gestió que no tenen deures de cessió, considerar l’aprofitament de l’equipament privat i reduir el pla d’etapes a dos quadriennis, incorporant l’obligació d’urbanitzar els sòls públics qualificats d’espai lliure, no inclosos en polígons d’actuació. Modificacions al document d’aprovació inicial Del resultat de les al·legacions, informes i revisió municipal, es proposen alguns ajustos al text refós aprovat inicialment:
En definitiva, les modificacions que s’han introduït consisteixen en complementar les determinacions aprovades i, es conclou per tant, que el document presentat per a l’aprovació provisional no conté modificacions substancials respecte de l’aprovat inicialment. Primer – Desestimar les al·legacions presentades per l’Associació Plataforma afectats expropiació Singuerlin Nord, el Sr. Miguel Palacios Martos, el Sr. Angel Moya Fernández i la Sra Montserrat Magdaleno Martínez en base a l’argumentació exposada. Segon – Estimar parcialment les al·legacions presentades per la Plataforma en defensa de la Serra Marina i Can Zam en base a l’argumentació exposada. Tercer – Aprovar provisionalment el Text Refós de la modificació puntual del PGM per a la millora de la xarxa d’espais lliures de la ciutat, amb la incorporació dels canvis proposats en la part expositiva respecte a l’aprovació inicial. Quart – Traslladar l’expedient tramitat conjuntament amb el projecte tècnic a la Comissió Territorial d’Urbanisme de l’Àmbit Metropolità de Barcelona, per a la seva aprovació definitiva dins del termini legal establert. |
9. MOCIONS
SOM GRAMENET
GE-ICV-EUiA
C’s i PP
PSC
|
10. PRECS I PREGUNTES |